سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
در پرتو ولایت
این وبلاگ با موضوع امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام با مطالبی از کتاب در پرتوی ولایت آیت الله مصباح یزدی به طور سلسله وار به روز می گردد.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 76022
کل یادداشتها ها : 71
خبر مایه


ایمان حضرت على(علیه السلام) قبل از رسالت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)

سؤال دیگر این است که آیا حضرت على(علیه السلام) قبل از ایمان به پیغمبر(صلى الله علیه وآله) در سن 10 سالگى، کافر بوده است یا مؤمن؟ در پاسخ باید گفت، اگر منظور ایمان به رسالت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) است، آن حضرت هنوز به رسالت مبعوث نشده بود و چنین ایمانى موضوع نداشت؛ اما در این دوران حضرت امیر(علیه السلام)به خداوند کافر نبود. در روایتى نیز نقل شده است که حضرت على(علیه السلام) قبل از این که به پیغمبر(صلى الله علیه وآله)ایمان بیاورد، کافر نبوده است.(ر.ک: بحارالانوار، ج 32، باب 9، روایت 333. ) پس از بعثت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نیز آن حضرت در همان روز اولِ رسالت پیامبر(صلى الله علیه وآله) به ایشان ایمان آورد و رسالت حضرتش را تصدیق کرد.

   از این رو قبل از بعثت پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) حضرت على(علیه السلام)به خدا ایمان داشت و او را عبادت مى کرد؛ البته نه عبادت به شکل خاصى که بعد از
نزول اسلام دستور داده شد، ولى هم چون خود پیامبر(صلى الله علیه وآله) در برابر خدا کرنش مى کرد و خاضع بود. طى آن سال ها حضرت على(علیه السلام)مؤمن به خدا و موحّد بود، لکن هنوز رسالت پیغمبر(صلى الله علیه وآله) موضوعیت نداشت که آن را تصدیق کند. تصدیق رسالت پیغمبر(صلى الله علیه وآله)از همان زمانى بود که وحى بر ایشان نازل شد.

   بنابراین، این سخن که حضرت على(علیه السلام) لحظه اى مشرک نبود و «لَمْ یُشْرِکْ بِاللّهِ طَرْفَةَ عَیْن»(همان.)، سخنى صحیح و حق است. آن حضرت هیچ گاه کفر نورزید و همیشه مؤمن و موحّد بود، و بى دلیل نبود که در خانه خدا متولد شد.

 


ابلیس   




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ